söndag 1 maj 2011

Marknadsbesök, grillning, barnbarn


Så var valborgsmässoafton över och idag är det 1 maj. Vädert är kyligt och det blåser som sjutton.
Var i Norberg hos Familjen Höglund igår och gick en stund på marknaden. Jenny och jag kastade pil, och vips så vann vi varsin stor uppblåsbar hammare, en var till Nelly och Nova. En del andra småsaker blev det också, till alla mina fyra flickor. Lilla Noah blev utan....

Träffade en gammal arbetskamrat som jag arbetat under många år med och jesses va kul det var, vi kunde nästan inte sluta prata. Men han hade sina barnbarn med och jag mina så vi bestämde att vi skulle höras av för att försöka planera in någon rolig fest, alla vi som jobbade i Säter tillsammans.

Det blev grillning och gott vin hos Höglunds, lilla Nova berättade för farmor att "jag är så gullig så det smäller av det..".... Goa ungen!!!
Brasan tändes alldeles utanför huset där dom bor och vi var några stycken som sjöng av alla krafter.....Nelly försvann....och efter en stund kommer hon ut med sina rosa öronskydd...hon ville inte höra oss sjunga!!!!

Vaknade i morse av att först kom Nelly och sen kom Nova, båda skulle ligga bredvid mig i sängen, trångt blev det men ack så härligt!! När söta sonhustrun ropade att frukosten var klar var det bara att pallra sig upp....

Sen bar det iväg till fotbollsplanen i Avesta där Julia spelade sin första träningsmatch...de vann med 2-1!! Bravo tjejer!!
Hann med att pussa både på Julia, Elin och Noah....

Jag tycker jag har farit fram som en skottspole den här helgen...men vad gör det när man har den stora ynnersten att få träffa världens bästa barn och deras familjer!! Det gör ju att man orkar med en hel arbetsvecka igen...........!!!!

1 kommentar:

  1. Låter som om du haft en riktigt härlig helg!

    Ha nu en skön fyradagars arbetsvecka (hör du hur avundsjuk jag är?)!

    Lena

    SvaraRadera