tisdag 27 juli 2010

Sommarland!!!

Oj vilken dag det har varit!!!! I morse hämtade jag två av mina kära barnbarn, Elin och Nelly och så begav vi oss till Leksand och Sommarland!! En sådan underbar dag vi har haft tillsammans! Dessa två kusiner är verkligen helt underbara med varandra, har så himla kul ihop.

I fem timmar var vi där och när vi åkte hem så berättade Elin en saga för Nelly, sagan handlade om när jag kom imorse och hämtade henne...så berättade hon hela dagen, som en saga!!!
Helt slut var vi alla efter denna heldag men roligt har vi haft och jag tror att det är sån´t här som barnen minns då de blivit stora, just gemenskapen som jag tycker är så viktig för mina barn och deras familjer!

Så skönt är det också att det går så bra med Elins diabetes. Att hon kan vara precis som alla andra barn, att hennes sjukdom inte hindrar henne från något! Jag brukar säga till hennes föräldrar att det var "tur" att det just var Elin som fick diabetes, hon är så stark och så strålande i sin personlighet så hon kommer att klara livet utmärkt trots sin sjukdom!

Glömmer aldrig hur jag tänkte då hon blev sjuk...jag skulle aldrig våga ta med henne hemifrån då jag (trots min sjukvårdsutbildning!) hela tiden skulle vara rädd för att hennes blodsocker skulle sjunka. Nu är det det mest naturliga i världen att ta med henne precis som jag gör med de andra barnbarnen.

När jag idag har sett dessa förtjusande flickor, som är mina egna barnbarn så tänker jag....finns det nån som kan vara lyckligare än jag??????? Imorrn blir det Göteborg med äldsta barnbarnet Julia!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar