söndag 18 juli 2010

Lyx!!!

Vilken lyxig söndag jag har idag!! Sova ut, äta god frukost på balkongen där solen skiner, dock inte så kvävande varm som tidigare.

Sen har jag tagit tag i det som jag tidigare inte alls har prioriterat, trots att det har legat över mig som en tung sten på axlarna. "Nej jag gör det när jag är ledig, har semester, blir pensionär o.s.v."
Men idag, denna lyxiga söndag när jag har 3 veckors ledighet framför mig då......

Ja jag pratar förståss om alla foton som ligger i kistan/bordet!!! Det är inte bara foton , alla samlade vykort som jag aldrig kan slänga, trasiga fotoramar, papperslappar o.s.v. o.s.v.

När jag väl började så blev jag sittande i flera timmar!! Minnerna kom över mig, Patrick som liten baby, Henricks brev då han bodde i Österrike, Roberts sånger som han som liten kille skrev till bandet han spelade i.

Gamla gulnande kort från tiden då alla mina tre underbara söner var små, kort från barnkalas, julaftnar, födelsedagar. Jag blev riktigt nostalgisk...kunde verkligen känna hur det kändes. Grät faktiskt en liten tår, men bara av glädje över att jag har kunnat se dessa pojkar växa upp till stiliga män med både ödmjukhet och respekt inför andra.

Längst upp i kistan låg korten på barnbarnen o deras föräldrar, kort som jag inte kan sätta upp då jag faktiskt har en hel hylla på barn o barnbarn! Har tänkt göra varsitt album till alla mina barn med familjer....men det ligger på framtiden!

2 kommentarer:

  1. Visst är kort fantastiska. Du har iaf tur. Du har dessa i pappersformat redan. Vi har inte skickat efter på snart 4 år så det blir en hel drös. Sist skickade vi efter ca 200 kort.
    När man väl har dessa i ett album kan man kolla om o om igen. Ibland kan jag kolla igenom alla som finns i Folkärna. Där är ju även henkan o putte med.

    SvaraRadera
  2. Jerker jag försöker skicka en kommentar på din blogg men det fungerar inte!!! Visste inte att du var lika duktig som far din att fota!!!!!

    SvaraRadera