söndag 13 december 2009

Luciatåg med Masungarna!!

Vilken trevlig helg jag har haft!!!! Två arbetskamrater har varit här och vi har ätit och pratat och haft mycket trevligt tillsammans. Det är så kul att träffas utanför arbetet.
Hade gärna sovit länge i morse då det blev sent inatt, men det var bara att "gå uppmed tuppen", jag skulle till kyrkan för att titta på Luciatåget med Masungarna!!!

Lilla söta Elin hade "krusat" håret och såg ut som en riktig ängel i sin vita skjorta och glitter i håret!
Som vanligt reste sig håret på armarna när dom sjöng..åh va vackert!! Men jag var tvungen att fnissa till lite, fast mycket tyst förståss, då en flicka i kören sjöng Jesus Kvist... istället för Krist!!!

Ja då är det som vanligt arbetsdag i morgon igen, men veckan går så fort och snart är det jul igen....Jag längtar verkligen till jul med allt vad det innebär.
Jag ska som vanlligt baka pepparkakshus, först med Nelly och Nova och dagen efter hos Julia o Elin, det ser vi fram emot varje år!!

2 kommentarer:

  1. tänk om alla hade en farmor som du

    SvaraRadera
  2. Tack snälla för det!!! Men jag tycker faktiskt inte alls att det är något märkvärdigt!!!
    Barnbarnen är ju en del av mig, och faktiskt...livets efterrätt!!!!

    SvaraRadera