fredag 25 december 2009

Juldagsmiddag!

Då har vi avverkat juldagens middag här hemma hos mig. Mina två söner med sina goa familjer har varit här, saknades Henke o Tore förståss, men de hade inte möjlighet att komma. Tore och Henke har firat sin jul på Orust, och nu är Tore på väg till arbetet igen, han flyger som steward åt ett norskt flygbolag.

Som jag skrivit tidigare har jag varit ute och letat matbord till jul, men hittade inget som passade, fick återigen ta Patrick o Sandras små "husvagnsbord" och idag knöt jag ihop dem med en scarf. Det gick bra det oxå!!!

Nelly, Nova, Julia och Elin har vi knappt sett röken av efter maten, dom huserade i mitt sovrum och lekte så snällt! Men när jag nu tittar in i sovrummet ser min säng ut som ett bombnedslag, undrar vad dom busat med där?? Men va gör det om 100 år, huvudsaken att de små älsklingarna har roligt tillsammans, och det har dom verkligen.
Novas älskling är förståss Julia, släpper henne inte ett ögonblick, Elin och Nelly blev världens bästisar på Rhodos och leker så snällt tillsammans.

Disken är avklarad och nu tänker jag sätta mig i lugn och ro med ett glas glögg och koppla av en stund medan snön yr utanför förnstret!! I morgon är det sista dagen den här julen, men snart är det ett nytt år och om jag får önska mig något så önskar jag mig ett lika rikt liv som jag haft detta år, men längtar förståss förskräckligt till i slutet av april då mitt femte barnbarn ska födas!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar