fredag 18 december 2009

Fredagskväll!!!!

Det är sen fredagskväll, och jag sitter här och bara njuter av livet!!! Har varit till Ulfshyttan och ätit julbord med mina kära arbetskamrater. Detta avnjöts inne i berget...fick berättat för oss att där fanns bankernas penningar under kriget!!! Man kunde riktigt känna hur berget tidigare var fyllt av guld!!

Nu ser jag fram emot min ledighet ända fram till mellandagarna, mycket pyssel innan dess förståss, pepparkakshus ska göras med barnbarnen, mat ska lagas och julafton skall firas!!
Ska på annandagen till Hotellet för att vara med på annandagsbal!! Ser verkligen fram emot detta, då man förhoppningsvis träffar några "hemvändare" som man känner igen sen tidigare!!

I morgon skall jag bjuda äldste sonen och barnbarnen på lunch, och sedan ska vi klä julgranen, något som jag vet Julia och Elin verkligen gillar! Tyvärr så kommer inte de minsta, Nelly och Nova, men jag får ju träffa dom på måndag då vi ska göra pepparkakshuset!

Före dess blir det fira av med min vän Kerstin som fyller år, snabbfika till kompisen Unni med julklapp, ilande iväg till Roberts pappa som fyller år , sedan snabbt på bussen tillbaka till Avesta för att gå på Julias avslutning i skolan..Phu!! Ja ni ser väl hur stressigt det är att vara farmor....men härligt är det!!!!! Tänk vilken lycka att ha barn och barnbarn, och alla dessa goda vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar