tisdag 22 december 2009

Ett pepparkakshus till....

Idag har ännu ett pepparkakshus blivit fixat! Mötte Julia och Elin vid skolan idag, de hade avslutning för terminen och slutade redan klockan 12.00.
Tänk va härligt det är att möta dessa underbara töser som kommer emot farmor med en jättekram och en blöt puss!!!
Sen bar det av hem till familjen Åhlberg-Eriksson. Mamma skulle iväg och jobba och pappa var på jobbet redan.

Det skulle plockas fram både glasyr, karameller och tomtar att pynta huset med. Visst blev huset lite snett och vint, men vad gjorde det då jag såg glädjen i dessa barnaögon då allt skulle plockas fram.
Jag hade lika tur idag som under gårdagen, brände mig inte, trots att jag inte hade "pappas handskar" på, som Nova tyckte jag skulle ha då vi gjorde deras hus !!

När huset var klart hjälptes vi åt att städa flickornas rum så mamma och pappa skulle slippa, och att det skulle vara fint inför julen!
Sen var det dags för farmor att ge sig av hemåt för att handla det sista inför julen.
Fick sedan telefonsamtal från en vän som kom och önskade mig god jul med en vacker skål som han gjort till mig!!!
Tänkt va lycklig jag är som har både barnbarn och goda vänner!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar