onsdag 13 juli 2011

Sommarland i Leksand!


Idag har jag haft med mig två av mina söta barnbarn, Nelly och Elin till Leksands Sommarland!!!
Så jäkla kul vi haft!!! Vi började med lunch på Trollkrogen, där skulle tjejerna äta samma mat som vi åt för 1 år sedan....Fiskpinnar!!!!

Efter det bar det av till Sommarlandet. Tjejerna njöt, och så även jag.....det finns ju mycket att göra där!
Någon rutschbaneåkning blev det inte för mig...det var alldeles för lång kö...men Nelly och Elin "lurade" upp mig i Parisehjulet!!! 3 gånger!!!
Det var bara för att jag är så himla höjdrädd....där satt jag och blundade, höll tjejerna hårt i varsin hand, jag tordes ju varken titta eller släppa taget...men gissa vad de skrattade och hade roligt åt sin höjdrädda farmor!!!

Vi åt glass och korv och mos, och då vi hade gått runt och lekt i 4½ timme var det dags att åka hemåt igen!

Jag har hört världens bästa gåtor och historier som de berättat för mig på hemvägen, vi har skrattat och tokat oss, haft en underbar dag tillsammans och nu när båda flickorna är "avlämnade" igen så sitter jag här med skrattet i halsen då jag tänker på allt roligt vi haft idag.

Nu återstår det 3½ vecka av min semester och jag ska måla sovrumstaket, hälsa på vänner som jag inte hinner annars....och bara njuta av livet!!!!!!

1 kommentar:

  1. Åh, en sån farmor som du är hoppas jag själv få vara i framtiden :) Vilken fin dag ni verkar haft! Vad roligt att måla om i taket, kanske får vi se bilder på ditt verk framöver. Ha en fortsatt fin semester ! KRam LInda

    SvaraRadera