lördag 25 juni 2011

Nostalgi!!!!!!


Nyss hemkommen från en jättetrevlig midsommarafton med några goda vänner. Vi har ätit gott, druckit gott och haft en mycket trevlig kväll! Min vän och kollega Eva har en liten "sjöbod" vid Dalälven som vi suttit i kväll och bara haft det gott!!!!!

En kväll som den här, med älven som flyter sakta och lugnt, solen som sakta sänker sig ner över horisonten, god mat och gott vin, trevligt sällskap....kan man önska sig mera en midsommarafton????

Vi har bestämt att kvällen imorgon ska vi spendera i Kärrgruvans Folkets Park...där jag var som 14-åring!!. När jag vid fyllda 14 år kände mig som vuxen, hade en liten klack på skorna och en prasselkappa som var blå, uppsatt hår i svinrygg..... då ägde jag världen...oj va jag kommer att bli nostalgisk....men den parken för med sig så många minne för mig så jag kommer att vara alldeles nervös....

Tänk när jag som 14-åring fick lov att gå till parken...och träffa Ray Adams!!!!!!!
Han var min stora idol, han sjön Violetta på TV en gång...och efter det så var han min stora idol...jag fick hans namn skrivet på min plånbok....gissa om jag var rädd och den efter det.......plånboken var vit..och jag hade fått den av min kära svåger Gösta....oj nu kommer jag tillbaka i tiden igen.. men det är så bitterljuvt att tänka tillbaka på allt som varit och kanske är det för jag börjar bli gammal... eller.....hur som helst..jag ser verkligen fram emot midsommardagen i Kärrgruvans Folkets park!!!!!!!!! Kommer att njuta för fullt....uppleva gamla minnen och kanske träffa en och annan "gammal" kompis....ja vi får väl se hur det kommer att avlöpa...återkommer senare!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar