söndag 24 januari 2010

Pannkakslunch med Nelly och Nova.

Oj oj oj vad tiden går fort...jag har inte varit inne på bloggen sedan förra helgen!! Men jobbet har tagit all min tid och kraft under veckan som gått så ingen tid har blivit över.

Idag har jag ialla fall haft storfrämmande! Jenny, Nelly och Nova har varit här hela dagen och det har varit helt underbart!! Vi har lekt kurragömma igen, något som båda flickorna gillar skarpt! Nova är ju, som jag tidigare sagt en riktig trollunge! Hennes ögon går runt runt och hon letar hela tiden efter något rackartyg som hon kan hitta på !
Mamma Jenny berättar att elementen där hemma i huset varit avskruvade, så en morgon hade familjen endast 16 grader i köket!!! När hon sedan såg att "någon" ritat på bänken frågade hon lilla Nova om hon hade gjort detta!?
Neeej, var hennes bestämda svar: Det var hennes stol, som gjort detta, men nu skulle hon minsann säga åt stolen att sluta med dessa dumheter!!!! Ha ha ha!!!!

Nelly är ju den lugnare av dessa två syskon och vad jag vet så har hon då inte något rackartyg för sig!!! Hon älskar däremot att kalla mig för "Tokfarmor" och sen så skrattar hon hejdlöst, det är då...som jag ska kittla henne!!!!

Vad tror ni att det blev för lunch idag då??? Ja, rätt gissat...Pannkaka!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar