fredag 8 januari 2010

Löss!!!

Jag sitter här och bara väntar på Julia som ska komma och sova över inatt hos mig! Sängen är renbäddad och ikväll blir det bara mys innan vi ska sova i den!! Stackars lilla Julia och Elin....igår upptäckte mamma Alexandra LÖSS på båda flickorna!!!

Tack och lov så finns det bra medel att ta bort dessa otrevliga "hyresgäster" med!! En kvart i håret...och vips så är dom döda!! Vilken tur att det finns så effektiva medel nuförtiden!1

Annat var det då mellansonen Henrick var 7 år!! Mormor ringde en dag och berättade att hon hade fått löss......troligtvis av Henke!!! Mormor och barnbarnet satt ofta tillsammans och läste, med huvudena tätt, tätt ihop!!

Nu var goda råd dyra, jag skulle fylla år och hade bjudit ihop en hel massa människor, tänk om vi skulle smitta ner dem alla!??

Jag satt den stackars sonen i badkaret och skrubbade honom med grönsåpa tills han var alldeles röd i skallen!! Hade nämnligen fått tips om att detta var det bästa sättet att ta död på dessa otäckingar!!!
Det hjälpte förståss inte utan jag fick gå till apoteket och köpa annat medel och gno in i skallen på oss båda!!! Ja ja, lössen försvann förståss men så fort det blir tal om löss och gnetter så kommer den här historien upp igen!!! Jag hoppas Henrick har förlåtit mig för detta!

Nåväl, lössen är döda på både Elin och Julia som väl är...för i morgon kommer minsta prinsessorna hit....Nelly och Nova, och det hade ju inte gått om lössen funnits kvar!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar