måndag 28 september 2009

För 4 år sedan..idag!!

Idag är dagen jag aldrig glömmer...förskräckligt med Estonia, men för vår familj var det också kaos... det var 4 år idag som lilla Elin, då 3 år, fick sin diabetesdiagnos!!! Allt vändes upp och ner och jag kommer precis ihåg, var jag stod, vem jag pratade med, och hur rummet såg ut, då Alexandra ringde gråtande från VC:en och berättade. Allt vändes upp och ner i ett enda kaos. Familjen fick åka och bo i Falun under flera veckor, jag var där varannan dag för att försöka stötta, men vi var alla så ledsna och förvirrade!! Efter att allt "lagt" sig lite så skulle allt detta införlivas i vardagen, med all oro och alla frågeställningar familjen hade då de kom hem till vardagen igen!! Men tänk va allt blev bra!! Elin tar sina blodsockertester inför varje måltid, blir hon "trött i benen" är det nytt stick som måste tas. Tack och lov så fick hon en insulinpump där nålen byts var tredje dag, hon slipper alla dessa sprutor. Nu fungerar livet som vanligt igen, trots att det är jobbigt för föräldrarna som kollar av hennes blodsocker varje natt, och ibland flera ggr. Jag kommer så väl ihåg vad jag sa och vad jag tänkte.. Tack o lov att det bara var diabetes, då hon ändå kan leva ett normalt liv, fast kanske med mera rutiner än tidigare!! Det finns föräldrar som får än värre diagnoser på sina barn!! Idag har hela familjen varit ut och "firat", med gott fika och Elin tog förståss den största hallonmuffinsen som fanns!!!!! Detta är något familjen gör varje "årsdag". Tänk att man kan vända allt negativt till något positivt!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar