söndag 4 oktober 2009

Dans, sång och vänner!!

Oj, vilken hektiskt helg detta har varit!! På fredagen var min vän och kollega Eva och jag, tillsammans med Göran, en god vän från ungdomen, ute på dans. Mycket trevligt här hemma, då vi åt och tog ett glas vin tillsammans, för att sedan åka iväg på dansen. Kom hem mitt i natten och på lördag morgon kommer min "andra" gamla vän, Eva från Uppsala på besök. Förresten varför heter så många, just Eva, i min omgivning?? Vi hade en trevlig lördag tillsammans och idag kl. 11.00 var det dags att bege sig ner till församlingshemmet och lyssna på Elin, som sjunger i kören Masungarna. Det var änglatema och alla barnen var så underbara med sina vita skjortor och änglavingar på ryggen. Som vanligt så var det ju förståss Elin som jag tittade mest på, denna underbara unge som är mitt barnbarn!!! Tänk va stolt jag var över henne där hon sjöng, till och med på engelska!!! Som vanligt så reste sig håret på armarna då barnen sjöng. Helt underbart!!!! Nu är det dags att ordna lite inför kommande vecka, önskar faktiskt att tiden ska gå fort nu, längtar till april då mitt femte barnbarn ska födas!!!!

2 kommentarer: