söndag 6 september 2009

Tupperwareparty och fotbollsmatch!

Jaha, så är snart även denna helg tillända! Idag har jag varit först i Norberg hos sonhustru Jenny då hon har haft "plastparty", som vi kallade det för, då jag var "ung"!! Jag handlade inte något, då jag har alldeles för mycket "prylar" hemma redan. Nelly hade ritat på ett papper som hon satt på dörren för att visa att "här är det party"!! När jag skulle åka ropade jag "hej då " till Nelly och Nova, och den minsta lilla godingen svarade" Hej då fammo, ältar dig!!! Då är tårarna inte är långt borta ........ Älskade ungar!! Sen bar det iväg, raka spåret till fotbollsplanen där Julia skulle spela match. När jag ser denna, snart tonåriga tös, med sina långa spinkiga ben springa för fullt efter bollen på plan, kan jag knappt fatta att hon är så stor, tycker ju inte att det var länge sedan hon föddes, mitt första barnbarn!!! Elin satt i farmors knä, och jag är så stolt så stolt över att får vara farmor till dessa fyra underbara barn. Nu lagar jag lite mat för att kunna lägga i matlådan inför en ny arbetsvecka. Längtar till torsdag då Henrick kommer på besök, ända fram till lördag!! Visst lever jag i de bästa av världar!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar