söndag 3 december 2017

Första Advent!!!!



Då så har första advent kommit. Ingen snö här i södra Dalarna så långt ögat kan nå...
Idag har jag varit "hem" till Norberg för att gå på julmarknad tillsammans med sonhustru Jenny.
Synd bara att det inte var lite snö..... men men .. den kommer väl!!!!

Det som var så roligt idag var att barnbarnet Nova. tillsammans med två kompisar har stått i en stuga och sålt knäck och hemmagjorda SPA grejer!!!
Härliga tjejer som igår kom på att dom skulle göra ansiktsrengöring och badsalt för att sälja på marknaden!!!!!!
Självklart så köpte jag ju lite grand.. och när dom frågade om jag skulle ha en påse.... så tog dom fram en liten genomskinlig plastpåse, du vet en sån  som du fryser in mat i.... och när jag skulle betala.,,,,, så kostade "kassen" 1 kr!!!! Ja det är miljömedvetna tjejer det!!!!!!

Efter marknaden så blev det fika hos sonhustru och när jag kom hem så ringde vännen min och ville bjuda på mat... ja va säger man!!!! Tack så klart!!!!  Kom hit med en grillad kyckling och potatissallad... och det blev en mycket trevlig em/kväll!!!

Nu är det kväller igen och jag tänker inte göra något alls..... bara sitta i soffan o njuta av livet!!!!!

Ha nu en härlig första advent och en härlig vecka... för det ska jag ha!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Julmarknaderna är i full gång här runtikring med. Det ger inte alls samma julkänsla när det inte är snö, men vi har h´ju sällan det i Skåne, så det är inte mycket att göra åt. Ha det gott.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack för din kommentar Gunnel!! Nej när det är julmarknad .. så ska det vara snö!!

      Radera