måndag 11 december 2017

Andra advent!!



Nu har vi kommit till andra advent.... två veckor kvar till julafton!!! Oj va fort det gått...... och snö har vi också fått!!! Förra veckan så var det ett jäkla väglag när jag skulle till jobbet, men tar man det bara lugnt så går det ju bra. Hörde dock att flera bilar kört av vägen där...

Ja inget speciellt har hänt denna vecka, som vanligt så har jag arbetat ett par dagar och sen  har jag hämtat Noah till skolan ett par mornar.
Julklapparna har jag redan inhandlat, allt efter barnbarnens önskemål... jag ska bara slå in dem nu och det ska vara färdigt på söndag, då har vi lilla julafton här hemma.
Jag jobbar lördag kväll så det blir till att fixa o trixa till det på fredag kväll. Det enda jag ska göra är Janssons Frestelse... ett måste enligt äldste sonen.! ja det andra är klart, sillen, laxen, köttbullarna och prinskorvarna!!!!
Jag blir hemma i jul, åker inte till mellansonen på Orust då han har fullt med jobb och ska fixa till allt inför sambolivet som blir 11 januari!!! Julafton ska jag spendera hos yngstesonen och på annandagen ska jag jobba!!! Ja det blir bara roligt!!

Nu önskar jag dig en härlig vecka, så hörs vi senare!!!!

2 kommentarer:

  1. Vi firar alltid julen hos oss. Min äldsta dotter, som är den enda av barnen som bor i Sverige, kommer hit med sin familj. I år kommer även mellandottern med familj från Luxemburg, men sonen och hans familj i Dallas får vi bara "julskypa" med. Det fungerar ju det med. Kram

    SvaraRadera
  2. Ja så blir det ju när barnen är vuxna och har sina egna liv...men nog längtar jag tillbaks till när barnen var små och alla var samlade...men men..... Det blir jul i alla fall!! Huvudsaken är att barnen har det gott!!! krma

    SvaraRadera