onsdag 23 maj 2012

Ogräsrensning och chokladbollar!



I förra veckan var jag till Åhlberg/Erikssons och rensade häcken deras!! Det är mig ett sant nöje att få rensa ogräs..man tänker så bra och det är ett stort avbrott från jobbet jag har, där jag måste tänka och fundera mycket! Patrick gick lös på trappen, som tyvärr har frusit i vinter, och därför måste bytas ut. Noah sov och Elin o Julia tittade på film.



Efter en stund kom Elin ut till mig med en lapp....."jag skulle släppa verktygen och komma in på altanen för en överraskning väntade"!!! Ja det var verkligen en överraskning... tjejerna hade bakat chokladbollar och dukat upp med saft till fadern och farmodern!! Vilka tjejer!!!


Ja de är verkligen duktiga, lagar mellis efter skolan, ser efter ögonstenen lillebror Noah och lagar ibland mat till både mamma och pappa!!!


Gissa va de smakade bra....chokladbollar och saft!!!!! Sen var det bara att ta tag i hackan igen och fortsätta den långa raden som häcken var...men det är inte klart än!!! Det finns två sidor till.....dessa ska jag ta i helgen (om jag orkar!) och sen är det dags att åka över till Norberg och rensa också....för det är jätteviktigt för mig att vara rättvis till alla barnen!!!! Och jag förmodar att det blir uppskattat. Alla jobbar och jag förstår inte hur de orkar med alla matcher, träningar, fiolspel och uppnträdande!??? Så visst är det bra att ha en farmor...och som hon gillar det!!!!!!!!!!!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar