lördag 2 april 2011

Vänner!!

Idag skulle det bli en riktig slapparlördag. Åkte till Åhlbergs/Erikssons och pussade lite på de härliga barnbarnen, Noah hade börjat gå med sin lilla gåvagn...men Herre Jesses...han såg ut som en riktig "fyllgubbe" där han traskade fram med vagnen.
Julia slappade i soffan medans Elin skulle sitta hos famor....som vanligt, och lycklig är jag över det...snart kommer hon upp i tonåren o då blir det nog inte i farmors knä hon vill sitta...
Tänker på hur stor oron blir då mina alla fem barnbarn ska ut på stan....phu....ja då blir det sena kvällar för farmor.....

Skulle handla dynor till mina nya stolar och då jag står i kassan ringer telefonen. Det var Börje, som frågade vad jag ville ha till lunch....macka eller sallad!!!!
Mina kära vänner Unni o Börje var i stan och skulle komma hit och bjuda på lunch!!!

När vi ätit klart så kommer ännu ett par av mina härliga vänner....Inger och Bengt...de var också i stan.....
Det blev kaffe och vi "tjejer" tog var sitt glas vin...medans männen satt i soffan o kollade på fotboll.
Va roligt det är då vänner "bara tittar in"...inget förberett utan man tager vad man haver..och bjuder på det som finns.....

Vilken lycklig människa jag är... Trevlig helg!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar