söndag 14 april 2013

Godmorgon....




...ja jag menar verkligen god morgon! Jag har nästan nyss vaknat efter en händelsrik och underbar lördag. Lilla Noah kom redan 8.45 igår morse och sen var det full fart hela dagen, ända fram till 17.00 tiden.

Vi började dagen med att ta fram målarfärg och målarbok, men efter 10 minuters målande, fick jag besked om att den lilla herrn var hungrig....han skulle ju få makaroner, ketchup och falukorv till lunch!! Som tur var gick det att avleda honom, det går ju inte att äta lunch direkt efter frukost!! Det gick han med på...

Dagen fortsatte med att lägga puzzle, titta på TV, "laga mat" (vilket innebär att man vispar med gammelmormors visp i en kastrull med vatten!), leka med bilar, titta på kort då pappan var liten, äta godis, pussas  och mycket mycket mera!
Vi kikade på ett foto då farbror Robert och faster Jenny gifte sig och alla bröderna var samlade hemma hos honom, " Var är jag då" undrade Noah...jag försökte förklara att han inte var född utan låg i pappas pung som ett litet frö.." Men då fick jag inte leka med leksakerna..och jag var alldeles ensam i pappas pung"!....ja va ska man svara på det??
Ensamhet är något som Noah ofta pratar om, han tycker så synd om sin farmor som bor alldeles ensam, men skiner upp då han säger att " Idag är du inte ensam farmor när jag är här, " och fortsätter..." Tänk, att jag har dig!!!!!!
Det är i dessa stunder som man blir alldeles varm och hjärtat svämmar över av kärlek!!!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar