fredag 5 april 2013

Äntligen.......



....så är våren på väg! Hoppas i alla fall på det då solen nu har lyst över mig under mer än en vecka. Tillbringar mycket av min lediga tid på min underbara balkong, och väntar bara att det ska bli dags att få köpa växter och plantera ut...men där får jag nog vänta ett tag.
Idag trodde jag att jag skulle få biltvätt, men ack va jag bedrog mig, det är minst en veckas väntetid att få bilen handtvättad på de två ställen som finns här i Avesta. Tänkte nu höra med sonen om jag kan åka dit och tvätta istället!
Ja, jag var ju förbi en sväng och pussade på Elin och Noah, när jag skulle åka igen så sa Noah" Farmor, du är ju ensam hemma du!"....men tänk om din mamma skulle vara där, då skulle du inte vara ensam....! Jag svarade att min mamma Dagmar är ju död och i himlen hos änglarna.....varpå Noah slog ut med händerna och svarade....."Så tråkigt då" !!! ja man kan inte låta bli att skratta åt den lilla parveln, som pratar så förståndigt och klokt, det otroliga är att det går att föra ett helt "vuxet" resonemang med honom , fast han bara är 3 år denna månad!!
Nu ska jag fortsätta att få lite sol på balkongen, det är ju viktigt med D vitamin för immunförsvaret, så det kan ju vara ursäkten  till att jag struntar i städningen idag, och bara njuter!! Ha en fin helg!!

2 kommentarer:

  1. Klart du måste fylla på D-vitaminbehovet. Städningen finns väl kvar i morgon också? Den brukar i varje fall inte försvinna hos mig. Ha en skön helg.

    SvaraRadera
  2. Städa kan man göra när det regnar - så tänker jag.
    Ett samtal med en tre-åring kan var mycket givande och ibland kan man få sig ett
    gott skratt. De har ett så sunt och härligt tänkande.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera