söndag 15 april 2012

Koppleri på gång???



Har skypat med söta Nelly och Nova ikväll. Nova är fast besluten att farmor måste ha en kille boende hos sig!?? " Du var ju kär i farfar..varför fortsatte du inte med det", " Du måste ha en kille som är rik ...och som har tålamod"!!??? (Va fick hon det ifrån???) " Han ska vara smal, vara snäll, och ha svart tröja och jeans, svarta skor ...och samma färg på håret som jag (Nova) har!!! Sen ska han ha bruna ögon!!!!! Ha ha ha ha.....ja den lilla kopplerska kan, trots sin ringa ålder!!!



Ja nu är det ju så här att jag lever ett alldeles förträffligt liv utan att behöva bo ihop med någon man.. jag klarar mig så bra själv, och har inte den minsta längtan efter att behöva bo tillsammans med mannen jag älskar!!!!!



Så roliga de är de små liven, för dem är det helt naturligt att älskar man varandra så ska man bo ihop.....men vad jag har erfarit så kan man älska varandra trots att man bor på skilda håll!!! ??



I samma veva berättar hon också hur storasyster Nellys tilltänkta ska vara...........ja den tjejen hon kan hon....funderar över vilket yrkelsval hon kommer att göra.......!!!???

3 kommentarer:

  1. Hej moster!
    Ja, vad fick hon det där med tålamod ifrån????????
    Det är väl något i våra Belinsgener kanske som gör att de vi lever ihop med bör vara utrustade med sådant. Vad vet jag???
    Kram på dig/Carina

    SvaraRadera
  2. Vet inte hur jag hamnade här - har väl tryckt på någon tangent.
    Här verkar trevligt. Tänk vad man får höra mycket av sina barnbarn och så i en viss ålder är de så rättframma och säger vad de tänker.
    Redan som små har de en uppfattning om saker - här att farmor inte ska bo ensam. Jag håller med dig - man kan älska på avstånd. Livet är inte alltid så enkelt, som barnen tror, men tids nog får de pröva på besvärligheter om dyker upp.
    Ha det bra.
    Kram Viola

    SvaraRadera
  3. Om det bara räckte med att vara rik och ha tålamod, inte så bara förstås. Nej visst är det så EvaMarie att man kan leva ett gott liv med kärlekar inte alltför tätt omkring sig. Det är också stärkande för
    självförtroendet att klara sig själv. Det kommer säkert Nova att också inse i framtiden. Men först ska hon ju glädja och roa farmor och sin omgivning. Ha en fin fortsättning på veckan.
    Kram

    SvaraRadera