lördag 17 september 2011

Idel solsken!


Jag vaknade i morse av solen och ett stort solskensleende! Jag har nämnligen haft söta Elin sovande här inatt!
Hämtade henne igår efter jobbet och vi åkte för att hyra en bra film. Vi köpte thaimat och efter att vi ätit satt vi här i min soffa och bara myste. Elin klädde av sig i pyamas för att riktigt kunna njuta.
Natten har förståss varit en vaknatt, precis som det brukar då hon sover här, jag är tvungen kolla hennes blodsocker emellanåt...men det är det verkligen värt!!

Väcktes av en underbar tjej med ett stort leende och en härlig kram!! Kan det kännas bättre att vakna än att få ha en go 9-åring i sängen!??
Kl. 12.00 var det dags att bege sig till fotbollsplanen då Elin skulle spela match. Resten av familjen skulle vara med Julia då hon spelade bortamatch så det blev farmor som fick följa med till planen, vilket jag inte alls hade något emot!

Trots att tjejerna förlorade med 5-2 så var det inga ledsna miner där inte, Elin glad och skrattande som vanligt.
Efter att vi åter ätit middag tillsammans, den här gången lax, som hon älskar, så var det dags för tjejen att åka hem till föräldrar och syskon igen......
Kan inte tänka mig en bättre fredag/lördag!!!!!!! Ha en trevlig lördagskväll!!!!

1 kommentar:

  1. Nej, det är väl svårslaget. Att få vara med sitt barnbarn och dela tankar och mys. Tänk jag har också en fotbollsspelande tös. Hon har fyllt 10 och spelar sin andra säsong. Det är inte bara framgångar men det är glädjen i spelet som räknas. Såg av förra inlägget att du har tid för nöjen också. Att dansa är väl bland det roligaste man kan ägna sig åt. Nyttigt för kropp och själ. Trevlig helg!

    SvaraRadera