söndag 5 december 2010

Vilken snygging!!!!!

Igår var jag tillsammans med äldstesonen ut och provkörde min nya bil!!!! Vilken snygging.....Jag har varit utan bil under de senaste 2½ åren, men kände för ett tag sen att jag skulle behöva ha en bil för att kunna ta mig fram dit jag vill. Jag har ju under åren fått låna "den lilla röda" från sonhustru Alexandra, men det blir ju inte att jag spontant kan åka dit jag vill. Nu kan jag det!!!!! Trodde aldrig jag skulle känna en sån glädje för en så matrialistisk sak...men så är det!!!

Idag har jag varit med yngstesonen och sonhustru till Borlänge för att inhandla de sista julklapparna. Nu blev det så att jag måste köpa en sak till efter att ha räknat ihop summorna till alla barnbarnen. Är det något jag tycker är viktigt så är det att alla barnen får för ungefär samma summa. Alla tycker jag är "knäpp" som måste vara så rättvis, men det är otroligt viktigt för mig.

I morgon är det dags för julteater igen...Elin ska spela med klassen och jag ska skynda mig hem för att hinna vara med. Nästa måndag är det Nelly som skall fira Lucia i skolan....ja så är det att vara farmor, stressigt men otroligt roligt.....

4 kommentarer:

  1. Hej! Jag är precis som du, vill att det ska vara rättvist med julklapparna. Fast jag räknar inte så noga på beloppen, försöker se "värdet" ur barnens ögon... En ny vinteroverall är kanske inte värd så mycket i 3-åringens ögon som en ny Barbie i 8-åringens..;-) Vilken fin blogg du har, hit återkommer jag säkert!

    SvaraRadera
  2. Vad kul! Vad blev det för bil???

    PS. Min mormor var också så noggrann med presenter och julklappar, det uppskattade jag väldigt mycket, det visade hur mycket hon älskade oss och värderade oss lika mycket!!!

    Kan tänka mig att du är lika bra mormor/farmor som min och hon var den BÄSTA!!! =)

    SvaraRadera
  3. Hej moster poster!
    Vad kul att du skaffat en bil. Då kan du ju komma och fika hos mig nångång efter ditt jobb(om du nu inte fortfarande åker kollektivt)
    Kramar/Carina

    SvaraRadera
  4. Vilken fin blogg du har Eva-Marie!!! Du är min inspirationskälla du ;)
    Kram!!!

    SvaraRadera