tisdag 14 december 2010

Luciafirande, kalas, och pepparkakshus!

Igår kväll var det att skynda skynda hem från jobbet....men nu gick det ju så bra när jag har skaffat mig en egen bil!!!

Älskade Nelly skulle vara lucia i förskolan! Oj vad söta dom var allesammans...och som vanligt så kommer klumpen i halsen.....Nelly stod hela tiden med händerna ihop, som en riktig lucia ska göra, sjöng så det stod härliga till!!

Jag blir alltid lika förvånad över hur otroligt duktiga alla barn är nu för tiden..lär sig så många sånger utantill och sjunger utan att staka sig alls!! Hur som helst så var det ju Nelly som jag tittade på hela tiden. Förundras över att jag har dessa ljuvliga små varelser som är en del av mig själv!!

I lördags var det polskt julbord hos två av våra härliga doktorer på jobbet. Vi var närmare 30 personer men alla fick plats i vardagsrummet!!!???
Mat och dricka hur mycket som helst och jag blir alltid imponerad över deras gästfrihet!!! Men finns det hjärterum så finns det skjärterum...jag tror att de tänker så!!!

Nästa vecka blir det att göra pepparkakshus. Först på plan blir Julia och Elin och onsdagen blir det hos Nelly och Nova. Det har nu blivit lite av en tradition att göra detta med barnen veckan före jul!! Det tycker det är roligt.....men allra roligast tycker nog farmor att det är.....!!!!

2 kommentarer:

  1. Nu får du looooooooova att inte bränna dig Farmor!!!

    SvaraRadera
  2. Jag loooooooooooovar....annars så tar jag pappas hanskar på mig!!!!! puss

    SvaraRadera