onsdag 4 november 2009

Mina underbara barnbarn!!!

Har åter kommit igång efter att ha varit hemma några dagar!! Då jag var tvungen att ta mig en promenad igår, hämtade jag Elin vid skolan då hon slutade. Att se denna underbara unge komma springade mot farmor och ge en jättekram, det är guld det!!! Sen gick vi hem och efter en stund så kom Julia och efter det mamma Alexandra. Vi hade en riktig mysstund tillsammans. Fikade med tända ljus och åt muffins. Flickorna blev kvar tills pappa hämtade dem. Julia fick förståss sitta vid datorn en stund och gick in på Bilddagboken som hon skriver i, o Elin satt mest i farmors knä!! Fick idag läsa på sonhustru Jennys blogg om lilla Nelly som skällde på pappa i morse. Tycker inte om att han svär så mycket...."om du får en sticka i handen kan du säga OJ, och bränner du dig på brödrosten kan du säga AJ, är det nåt som du inte kan...då kan du be om hjälp!!! Vilka kloka ord från en liten 5-åring!!!! Ja jag säger då det, finns ingen som har så underbara barnbarn som jag........! Fick även ett glädjande besked då jag kom hem från jobbet, Henke var igår på röntgen och tog en del prover för att kolla så inget var fel då han fortfarande har ont i "rumpan", men allt var ok efter operationen, troligtvis är det muskeln som han har ont i. Tack och lov!!! Det kan avhjälpas med massage, och nu så kan jag vara lugn igen!! Blir ju så förtvivlat orolig då det händer något med barn och barnbarn....nu får jag stilla mig lite!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar