söndag 27 september 2015

Kantareller, Diabetes 1,



Nu har en vecka gått igen, och idag har jag varit till min systerdotter och plockat kantareller!! !Så otroligt mycket svamp jag fick, den fina systerdottern har sett kantarellerna och låtit dom vara kvar .....för att jag, mostern, skulle få plocka dom!! En hel korg blev det och nu har jag rensat och rensat och fryst in alla kantarellerna!!!!  Ska göra bl.a. en god kantarell och köttfärspaj av detta!!!

Imorgon är det dagen som jag aldrig glömmer!! 10 år sedan mitt älskade barnbarn Elin fick sin diabetes 1 diagnos!!! Som jag tidigare har berättat så stod världen helt stilla denna dagen, men jag utbrast i alla fall att det "var tur att det bara var diabetes!" Det kan man leva bra med bara man sköter sig ,,,,och det gör dom i den familjen!!!!!
Som jag även berättat så har hela familjen varje årsdag gått ut och "firat" denna dagen, att göra något positivt av detta negativa.
Idag ringde telefonen , det var Noah, som bjöd in farmor till "kalas" för att fira 10 årsdagen, istället för att gå ut och fika så köper familjen en tårta och "firar" 10 årsdagen hemma tillsammans med familj och mormor och farmor!! Vilken härlig ide!!! Ja en blomma till familjen kommer jag att köpa, alla har varit helt fantastiska under dessa 10 år, mamma och pappa har under alla dessa år turats om att gå upp varannan natt för att kolla Elins blodsocker. Nu har ju tösen blivit så duktig, så hon sover borta hos kompisar ibland och då ställer kompisen och Elin sina klockor för att vakna och kolla!!!! Ja vilken frihet för Elin!!!!

Så i morgon så är det dagen D, och vi kommer alla att tänka tillbaka på dagen då Elin, 3 år fick sin diagnos, men vi kommer också att tänka på alla stackars människor som miste sina nära och kära i Estoniakatastrofen..... vad är väl Diabetes mot detta????
Ha en fin vecka nu ,.,, för det ska jag ha!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar