söndag 6 september 2015

Födelsedagsbarn och HVB hem!!!!!



Så har ännu en vecka gått och som du vet så fyllde en av mina älskade sonhustrur år i torsdags! Ja vi ska ju fira henne senare, tillsammans med hennes mamma som också fyller år. Men jag kunde ju inte låta bli att åka förbi för att köpa en blomma till henne på "dagen". Det blev lite vacker ljung som jag planterade i en kruka på trappan,,, det är viktigt att ha de vackert och välkomnande !!!! Fika blev det tillsammans med familjen och mormor som hade gjort kålpudding, till Alexandras förtjusning.

I lördags jobbade jag igen på HVB hemmet i Norberg, jäklar va jag trivs där tillsammans med dessa fina killar och personalen som jobbar där.... konstigt nog så längtar jag tills jag slutar i oktober i Borlänge för att få fortsätta jobba som tim vik där!!!
Ja lite konstigt är det ju förstås att ha jobbat i 14 år på samma arbetsplats med mina underbara kolleger, men som jag tidigare sagt så ska jag väl in på "en ny väg" nu!!! ..... efter 37 år inom psykiatrin!!!!!!!!

Nu ser jag fram emot att brottningen skall börja igen, då har jag då inga problem med att fylla mina helger, när jag inte ska jobbar förstås,  är ju så roligt att vara med när barnbarnen brottas!!!

Ha de nu så gott i veckan.... det ska jag ha!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar