söndag 31 augusti 2014

Surströmming och barnbarn!




Börjar med denna fantastiska målning av Christin Björk, en otrolig konstnär och en lika fantastisk människa. Tavlan hon målat var en present till sonen Henrick då han hade öppning av sin butik www.moltazdesignshop.se för ca 1 år sedan. Jag kan aldrig se mig mätt på hennes konstverk!!!

Ja på tal om fantastiska människor så var jag bjuden till vännerna Unni och Börje i fredags på surströmming!!! Men först en tur för att hämta Nelly och Nova i skolan. Familjen skulle åka till Rhodos och jag ville träffa dom innan. Flickorna fick välja på att gå o fika eller äta mat. Nelly var hungrig, Nova hade ätit blåbärssoppa i skolan och var helt blå om munnen, men hon ville också ha mat.
Vi gick till pizzerian och beställde ..... Nova åt tre pommes, sen var hon mätt, Nelly åt upp det mesta, men  så kan det gå om man får blåbärssoppa i skolan.
På kvällskvisten var det surströmming som gällde tillsammans med några fler vänner. Vi var inte uppe så sent som vi brukade då jag skulle vara i Avesta och barnvakt till Elin och Noah på morgonen. Pappa skulle på klassfest och mamma sprang Fjällmaran.
Vi skulle ner på stan en sväng och titta på brandbilar och Noah var envis som en räv då han skulle ha en blå tröja på sig, vilken var smutsig..... efter mycket lockande och pockande så gick han då med på att ta en annan.
På eftermiddagen så kom han fram till mig och sa " Farmor...... jag har ångrat mig nu.... det är du som bestämmer!"" ha ha ha ja han är då för rolig han.
Ja sen blev det en sen kväll och inte många timmars sömn då jag skulle hämta sonen mitt i natten. Men va sjutton gjorde det när jag vaknade i morse och hade två underbara goa barnbarn med mig i sängen...
Trött är jag ju förståss  idag, men va sjutton gör dom om hundra år.... Ha en trevlig vecka nu!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar