torsdag 5 december 2013

Glöggförsäljning och pepparkakshus

Oj  oj oj....vilken vecka det var!!! Torsdagen åkte jag ner till Henrick och hjälpte till inför tjejkvällen som skulle vara på fredagen. ca 80 tjejer i butiken som bjöds på bubbel och snittar!! Jäklar vilket ståhej ...men så roligt! Vi jobbade hela fredagen för att få i ordning, men när klockan var 19.oo då var allt klart!

Andreas Bruzelius Berger var där och hade vackra italienska scharfs med sig, Henrick visade upp sin vackra servis som han designat, jag tog emot i dörren o killarna bjöd på bubblet!! Vilken fest!

Lördagen var det butiken som gällde , och jag försökte vara så behjälplig som jag kunde, och på söndagen var det julmarknad då stod jag utanför butiken och sålde glögg och godis!! Åååå om jag inte hade alla mina ljuvliga barnbarn häruppe i Avesta då skulle jag flytta ner och bli försäljare!!!!
Måndag var det dax för mig att åka hem men den här gången var det inte så mycket värk i hjärtat eftersom jag åker ner till julen igen!
Nu är det torsdag och jag har ledigt i tre dagar, i morgon blir det till att bygga pepparkakshus igen...den här gången med Julia, Elin och Noah. Nästa vecka är det Norbergsbarnen Nelly och Nova som ska bygga med farmor.
Ja då vet du hur min föregående vecka sett ut och hur den här helgen kommer att blir, därför är det dax för mig att ta de lite lugnt ikväll .......som är min fredagskväll!!! ha de gott i helgen!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar