lördag 14 december 2013

Andra huset klart!




Så där ja.... nu är andra pepparkakshuset färdigt! Ja det är Nelly och Nova som garnerat det som du ser på bilden Visst blev det fint!??
I torsdagskväll var jag till Norberg för att först titta på Nova som hade lussefirande i skolans matsal, efter det blev det lucia i kyrkan där Nelly stod med ljuset i handen i  1½ tim!! Så otroligt vackert det var,  med lucian och hennes tärnor, tillika musikskolan som spelade så underbart, ja och som vanligt så fick jag den där klumpen i halsen och tårarna brände i ögonen..... finns väl inget så ljuvligt än kombinationen, barn, barnbarn, kyrka och sång...

I går morse ringde lilla Nova och frågade om jag kunde hämta henne på mammas jobb, hon hade inte orkat mer än att vara med på morgonens lucia, Självklart åkte jag och hämtade den lilla tjejen, för att sen upptäcka att det var då inte nå stora fel på henne, tack och lov. 
Vi åkte hem och jag limmade ihop pepparkakshuset, och naturligtvis brände jag mig..i år igen, ja Elin tyckte att det skulle bli en "tradition" att farmor ska bränna sig när det är dax för pepparkakshus.. men efter att  ha hämtat Nelly i skolan så började flickorna göra huset så vackert som du ser på bilden.

Efter det dax att åka en snabbvisit till mina kära vänner Kerstin och Unni för att lämna en liten julklapp, ja det är våran tradition. 
Idag, lördag så blir det en vända till systerdottern som jag ska hjälpa med lite julfix. Hon har en wiplesh skada som gör att hon har det svårt att stöka som hon vill..och självklart behöver hon lite hjälp. 

Ja som du ser så går dagarna fort och inte har jag långsamt inte...men till kvällen ska jag bara sjunka ner i min Ikeasoffa och bara njuta!! Trevlig helg till dig. 


1 kommentar:

  1. Du kan snart titulera dig byggmästare. Jag har inte ens gjort det minsta lilla skjul. Det får bli platta pepparkakor här, som Rasmus bakar. Ha det gott i Adventstid.

    SvaraRadera