fredag 30 november 2012

Äntligen......

Ja...äntligen kommer ett nytt inlägg!!!! Fattar inte hur jag har flängt fram som en skållad råtta de senaste veckorna!!! Efter senaste inlägget då två av mina älskade två barnbarn var här och vi hade en "spa"kväll så har jag inte gjort ett endaste inlägg!!
Veckorna rusar förbi med jobb, bugg, och firande av arbetskamrater som fyller år!! Att resa 12 mil/dag är så tröttande så jag har inte riktigt ork för mera i veckorna.

Idag har jag haft tre av mina underbara barnbarn här , Julia, Elin och lilla Noah. Föräldrarna jobbade och de hade ingen barnvakt...självklart så tar jag hand om dem då jag är ledig!  Det har varit mat, lek, mellis, och bus.... Ja, Noah är helt otrolig, har aldrig hört en 2½ åring som pratar och tjattrar i ett som han gör...och som han pratar sen...är som en klok liten gubbe!! Troligtvis eftersom han har två storasystrar som lär honom både det ena och det andra...!!!!

Hade inte tänkt ha någon julgran i år eftersom jag åker till mellansonen Henrickwww.kråksstuga.com på Orust till julen, men då barnbarnen  ville vi skulle ha gran då vi firar "lilla julafton" här helgen före...så fick det bli så!! Noah har klätt julgranen med ca 5 kulor på varje kvist....och Elin hjälpte till att sätta ihop den...Julia låg i soffan o vilade...ja hon är ju tonåring hon... Noah skypade med farbror "Jåbet" och hade intressanta samtal med honom ....men ville helst prata med kusinerna Nelly och Nova...som badade...!!!
Ja i morgon är en ny dag och då ska jag bara ta det lugnt...det är jobbigt att ha barnbarn men ack så roligt.....kan man ha ett bättre liv än jag har....!!!!????

1 kommentar:

  1. Vilket härligt liv du har!!!! Inte vill man byta bort den man kan få med barnbarnen mot något annat i världen. Kram

    SvaraRadera