söndag 18 november 2012

Vilken intensiv helg!!!

Vilken helg!!!!! Det har gått i 120 knyck ända från fredagen. Det var då jag träffade min kära "gamla" vän Anki som jag inte träffat på 35 år!! Vi umgicks mycket då mina äldsta pojkar var små, men då jag flyttade så tappade vi bort varandra. Så synd, men det tog vi  igen nu. Vi kom äntligen till "skott" och fick till en träff, först hemma hos henne och maken där jag blev bjuden på en underbar fisksoppa, sen fortsatte vi hemma hos mig där vi delade en flaska vin och pratade, och pratade och pratade....vi räknade ihop att det blev ca 8 tim prat!!!! Men så roligt det var, nu ska vi inte tappa varandra igen!!!
Lördagen var jag till sonhustru Jennys mamma och julpysslade tillsammans med två av barnbarnen, så trevlig där också! Efter det följde Nelly med hem och vi hämtade Elin. De två kusinerna skulle tillsammans med farmor har riktig "tjejkväll"! Som du ser på bilden ovan så var det ansiktsmask, fotbad, nagelmålning, och efter det mys i soffan för att se på "Så mycket bättre" !

Inatt skulle jag då ta blodsockret på Elin, och när jag såg en liten fot närmast mig, (Elin låg närmast), så stack jag i den lilla tån, som jag brukar göra......Ett illvrål bröt ut" Vad gööööööör du?".....det var Nelly som hade lagt sin lilla fot ovanpå Elins, och det var i hennes tå jag stack....ha ha, tur att vi kunde skratta tillsammans.....mitt i natten!!!!!

Idag var det dags att ta alla fyra flickorna med på film och därefter blev det pizza, tjejerna glada och nöjda...men trötta förståss, precis som farmor....Nu är det bara ryggläge i soffan som gäller för att jag ska orka nästa arbetsvecka!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar