söndag 11 november 2012

Söndag morgon.



Vaknar till en riktigt grå novembermorgon. Äldsta barnbarnet Julia 13 år sover fortfarande. Hämtade henne igår och vi hade en riktig myskväll tillsammans. Åkte och köpte kebabtallrik som Julia älskar....och glad blev jag , då latheten tog över och jag inte orkade laga nån mat. Kvällen tillbringade vi i soffan med dricka, godis, salta pinnar och glögg!! Sen skulle jag massera Julias fötter, bota hennes nageltrång och klia henne på benen!!!!! Vi såg på "Så mycket bättre" och efter det var vi båda riktigt trötta och det var dags att krypa till kojs
Är så lycklig över mitt äldsta, snart 14 åriga barnbarn, som kröp ihop intill farmor, tog mig i handen,  och önskade mig godnatt och berättade att hon älskade mig!  Kan man somna på bättre sätt.???

Nu får jag se fram emot nästa lördag då Elin och Nelly ska sova här, vi ska ha en riktig "tjejkväll"  med fotbad, ansiktsmask, nymålande naglar och bara mys....dagen efter tar jag med mig alla fyra tjejerna och går på film..och efter det blir det pizza... Hade tänkt ta med dem på restaurang, men för dom är det inte så viktigt vart vi går....huvudsaken är att dom får äta det dom vill!!!!!
Lilla Noah får jag ta med på något annat framöver, han är för liten för filmen......för rättvist ska de vara!!!

3 kommentarer:

  1. Sy mysigt du har haft. Vad vore livet utan barnbarn? Kram

    SvaraRadera
  2. Du är en sån varm och go farmor!! Önskar alla barn hade så fin relation till sina mor o farföräldrar!!

    SvaraRadera
  3. Tack söta Linda!!!! För mig är det helt naturligt!! Älskar dem så mycket och tycker det är så roligt!!!kram

    SvaraRadera