måndag 29 oktober 2012

Thaimat och födelsedagsfirande!!!

Veckan har som vanligt gått i rasande fart! Nu är det måndag igen, och i morse när jag var på väg till jobbet var det flera dm snö, inte här hos mig, men jag behövde bara komma lite mera norrut för att snön skulle vräka ner! Som tur är så har jag mina dubbdäck på , vilket är äldstesonen Patricks förtjänst!

Jobbade i fredags, vilket jag inte bruka göra, så när fredagskvällen kom, kände jag mig som ett vrak, somnade i soffan! Men på lördagen tog jag en liten tur till Åhlberg/Erikssons för att pussa lite på de tre barnbarnen. Vilka härliga barnbarn jag har!

Efter jag kommit hem så ringer sonhustru Jenny och frågar om jag är hemma, de hade varit till badhuset och ville nu komma upp med lite thaimat som vi skulle äta tillsammans. Oj va gott, och oj var roligt att få träffa dem alla, mina små prinsessor Nelly och Nova, så härliga de är. Frågesport var på tapeten, Nova stod för det, delade ut vykort till den som svarade rätt...jag förlorade förståss.
Nelly börjar bli stor, hon satt vid datorn,  syns så väl att hon börjar tänka och säga annorlunda saker än vad hon gjorde för ett halvår sedan...hon blir stor min goa unge!

Nu är det arbetsvecka som vanligt men på fredag kommer mina vänner från Norberg, för att vi ska fira min födelsedag och även Unnis, hon fyller år i början på november, och vi tyckte att det var perfekt att slå ihop våra födelsedagar. Ser verkligen fram emot att få träffa mina kära vänner igen, det var ett tag sedan nu....vi jobbar alla i veckorna och dessa stunder då vi träffas är verkligen guld värda........tänk vilket härligt liv jag har.....barn och barnbarn ...och bästa vänner!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar