söndag 14 oktober 2012

Äntligen en uppdatering!!!



Äntligen kommer en uppdatering på bloggen!!! Jag har varit hos mellansonen Henrick http://www.kråksstuga.se på Orust under hela två veckor. Meningen var att jag skulle stanna där en vecka, men då sonen behövde all  hjälp då han kom från sjukhuset, och inte var speciellt pigg, beslöt jag mig för att stanna en vecka till!
Jag har verkligen försökt att pyssla om honom så mycket jag orkat, städat lådor, lagat mat, flyttat kontoret till matrummet, gjort en praktiskt plats att hänga kläderna på, varit chaufför....ja jag har gjort allt som han behövde hjälp med, för att han skulle kunna ta det lugnt!
Han fick, som jag tidigare skrev om, en kraftig Borrelia med efterföljande hjärnhinneinflammation. Hans mående har blivit bättre och bättre undan för undan och det är jag så glad över. Fortfarande trött förståss, men han kan inte hålla sig från att jobba ändå!!!!! Är man egenföretagare så är man......(Henricks ord..!)
Jag har inte bara jobbat utan även kunnat koppla av under dessa två veckor, vi har vilat tillsammans!!!! Suttit framför brasan i hans underbara stuga och bara njutit av tystnaden. Längtar redan tillbaka till denna underbara plats som kallas för Kråks stuga......men jag säger att jag är i Paradiset jag!!!!!!! Ha en fin vecka.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar