lördag 20 oktober 2012

Vilket födelsedagsfirande......

Nu har det gått en vecka igen, jag har jobbat och firat svåger Lars som fyllt 60 år. Själv har jag också blivit firad, fyllde år i veckan. Igår var äldstesonen och yngstesonen här med sina ljuvliga familjer och jäklar va uppvaktad jag blev. Vin, choklad, blommor, en bok, en ängel, och så förståss dessa vackra teckningar som barnbarnen hade ritat!!! Vi hade en mysig kväll tillsammans, och först kom Robert med sin fina familj, när Patrick och familjen kom ,,,,utropade lilla Noah till sina kusiner Nelly och Nova..."Åh...helsöta"!!! Ha ha den lilla killen han var i sitt "esse" hela kvällen fram till 21.30!! Han släppte inte Nelly och Nova ett ögonblick, och efter vi hade ätit försvann alla fem barnbarnen in i mitt sovrum, där de lekte för fullt!! Den jag saknade var förståss Henrick, mellansonen, men han hade redan grattat mig när jag var nere på Orust med ett par vackra örhängen som föreställer änglavingar......

Sonhustru Jenny fyller år i veckan och som den kloka tjej hon är så har hon i år (äntligen!) bestämt att inte bjuda ihop till storkalas som hon alltid tidigare har gjort!!! Därför blev det till att uppvakta henne i går också. Jag köpte ett vackert halsband från www.moltazdesignshop.se . Ett vackert hjärta som gick att öppna, och vad passade då bättre än att klistra in ett kort på hennes (och mina...!) underbara töser!!

Ja i morse när jag vaknade var det bara disken kvar ....men diskade gjorde jag med glädje, 18 tallrikar,  36 bestick, 9 glas och några kaffemuggar.......kunde ställa mig i disken restan av livet för att få uppleva denna underbara gemenskap!!!!!!!! Trevlig helg!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar