söndag 22 juli 2012

Så sorgligt....




Igår var det en riktig tung dag. Det var begravning för en av mina fina vänner. Känns så meningslöst att en människa i sina bästa år bara försvinner. Det var en otroligt vacker begravning, om man nu kan säga så.... det som lästes upp var ändå ett hopp om att vi en gång ses igen! Så många vänner som var där, och alla barn som även de kände av sorgen. De små satt stilla och lugnt, tänk att barn känner in stämningar så väl!?




Mitt i sorgen finns även glädjen....mitt minsta barnbarn Noah, utbrast förtjust" Men schammor har känning idag"!!!!!, den stackars lilla pojken, 2½ år, hade aldrig sett sin farmor i klänning förut!! Ha ha!! Det var glädjen det!!

Som när jag berättade för Nova att jag skulle åka till farbror Henke på Orust...."Men farmor...du åker ju jämt bort....det blir så mycket längtan då"!!! Vilken glädje man känner och lycka för dessa underbara barnbarn!!!!!




Idag tar jag det bara lugnt, känner mig sliten till kropp och själ, behöver nog vila den kommande veckan. Jag är glad att Henrick har fått lite ordning i Kråktorpet, och även jag håller på att försöka få ordning här hemma i mitt kaos, har ju så mycket saker med mig hem från Orust...har redan varit en vända till sonhustru Alexandra och överlämnat en stor IKEA kasse...och i morrn blir det nog en vända till Norberg och den andra sonhustrun Jenny.....jag har verkligen delat "lika" i båda kassarna, för mig är det viktigt att vara rättvis!!!! Nu ser jag fram emot två veckors semester för att kunna vila riktigt ordentligt!! ha en fin söndag du med!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar