fredag 20 juli 2012

Flyttbestyr!!



Nu är jag nyss hemma efter att ha tillbringat fem dagar hos sonen där vi har packat och packat och flyttat grejer från Partille till Kråks stuga på Orust! Ja stugan heter så numera, (Henrick http://henricks%20tankegangar.com/ har tagit gårdsnamnet från gammelfarfar i Orsa! ) Vi har åkt runt 7.30 tiden från Orust och varit hemma runt 21-snåret om kvällarna....9 mil enkel resa!!! Snälla grannar har låtit oss låna en stor skåpbil som vi kört med. Henrick har många "vänner", men nu har han verkligen fått se hur många som är "riktiga" vänner!!! TRE stycken snälla underbara människor har hjälpt till att bära alla tunga grejor, vissa saker kan vi ju inte bära på två, plus att hans rygg är opererad två gånger!!!!






Ja ja, nu är i alla fall flytten och städningen avklarad, och jesses va fint han får i Kråktorpet! Själv har jag hela bilen full med saker som han inte har användning för....jag ska inte ha allt själv...jag har ju släkt och vänner som behöver saker också!!!



Nu tänker jag vila mig, är trött efter 40 mils bilkörning, och allt slit som en flytt medför, men så glad jag är att jag har kunnat vara behjälplig till sonen, som är evigt tacksam också!!! Ha nu en skön helg och koppla av ...i regnet!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar