torsdag 12 juli 2012

En tung vecka.



Denna veckan har varit mycket tung. I måndags avled en av mina goda vänner hastigt. Ingen föraning, ingen förstod. Familjen är naturligtvis helt förkrossad, och så även jag. Jag har försökt finnas till så mycket jag har orkat, men i ett sånt här läge finns ju inga ord....det viktigaste är att bara finnas där. Nästa helg är det begravning, och det är något som känns så svårt så svårt.



Men sorg och glädje är ju en del av livet, det vet vi alla, men ändå är det så otroligt svårt för de som drabbas.



Glädjen i veckan har ändå funnits, lilla Noah har spelat apa för oss alla, pekar med fingret på mig och säger " Atta dig du schamor"!!!!!! söta Nova ringde från Grekland där familjen firat en semestervecka. Hon pratade så fort, berättade att hon hade fått köpa äkta convers skor, tittat på en balklänning,,,,som hon inte köpte, badat och till slut så sa hon" nu farmor, kan jag inte prata mer med dig, för då tar pengarna slut på mammas mobil"!!!!.



Söndag åker jag ner till Partille igen för att hjälpa sonen med flytten och städningen...vi hann inte färdigt efter midsommar. Sen har jag två semesterveckor kvar...då ska jag ska hälsa på några väninnor....och sen tror jag bara jag ska vila.....!!

1 kommentar:

  1. Usch då så tragiskt med din vän.Ja livet kan vara svårt emellanåt och bjuda på både det ena och det andra. Sådana här nyheter vill man ju bara inte höra men hur det än är så blir vi ju äldre och det börjar att dugga lite tätare med sådana här besked. Usch, usch vill inte tänka på det. Hoppas att du får fint väder på din semester och kan njuta av lugnet trots allt.
    Ha det så gott och kör inte vilse nu!

    SvaraRadera