fredag 8 juni 2012

Examensdags!




Idag har jag varit på examen. Julia gick ut 6:e klass och ska upp i högstadiet nästa år!! Fattar inte hur det har kunnat gå så fort!? Elin ska börja 4:e klass till hösten....! Ja, jag säger som lilla Noah..ja. ja!!! Som vanligt blir jag så otroligt gråtmild då jag ser mina underbara barnbarn där de står på scenen och sjunger!!!!




Det var inte länge sen jag pussade Julias små små fötter, idag ärver hon skor efter farmor, och har växt om mig med fler cm.


Har även ett roligt minne av Elin, som då var liten, när jag en helg skulle vara barnvakt och hon tog en glass och skulle dra iväg in i rummet, jag bad henne äta glassen i köket....då hon bestämt sa åt sin farmor " TYT!! det betydde att jag skulle banne mig inte lägga mig i var hon skulle äta glassen!!! . Ja så fort går tiden!! Så viktigt att vi tar vara på varje stund med dessa underbara barn och barnbarn!! Snart växer de upp och vill kanske inte bara vara farmors flicka!!!


Efter examen idag köpte jag jordgubbar och glass och vi åkte hem till Åhlberg/Erikssons för att ta en examensfika. Farfar och hans söta Lisa var också med och vi fick en trevlig stund tillsammans! Sååå otroligt glad jag är, (och även mina barn) att vi kan ha den fantatiska relation till varandra fortfarande, trots att vi varit skilda i 35 år!! Vår vänskap blir bara bättre och bättre, till glädje för oss alla. Detta är förståss även min f.d. mans fru´s förtjänst också!!


Efter att ha haft en trevlig stund tillsammans var det dags att åter igen bege sig hemåt Vasagatan..,..nu sitter jag bara här och njuter av livet och alla fantastiska människor som finns med i mitt liv!! Imorrn blir det vedstapling hos yngste sonen!!! Trevlig fredag!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar