söndag 11 mars 2012

Vilken helg!!!!!!



Igår var det pannkakslunch för två av sönerna med barn och en sambo! Lilla Noah var förståss på sitt spralligaste humör, och tjejerna försvann som vanligt in i sovrummet! Patrick lyckades spilla en klick grädde på Novas fina overall, och hon visste inte om hon skulle " bli arg"......det skulle hon bestämma senare!!!



Nu är tre söta tjejer, som jag haft ynnersten att få rå om, två en hel helg, och den tredje en hel dag, återlämnade hos sina föräldrar igen, som har längtat och längtat efter dem!!



Igår kväll var det pyjamas på och chips och dricka för att kolla på melodifestivalen! Dessa underbara tjejer som väckte mig före 0.7.00 i morse..."Nu har jag sovit färdig farmor"....det var Nova som väckte mig! Vi låg kvar i sängen och bara myste en lång stund innan det var dags för frukost. Vi skulle ju hämta Elin vi 9.30 för att åka med henne på fotbollsträning. Nelly och Nova tyckte det var kul att vara med kusinen och titta på medans hon tränade. Efter träningen var det dags att åka och köpa lite godis, som de skulle avnjuta efter lunchen. Vad det blev...??? Fiskbullar så klart!!!! Till och med Nova, som hade sagt till mamma Jenny att hon inte ville ha fiskbullar ändrade sig när Elin och Nelly skulle äta, hon skulle minsann också ha fiskbullar. !!



Efter fiskbullslunch och godis satte tjejerna igång och lekte....hela eftermiddagen var det full fart här hemma, jag trodde ett tag att grannarna skulle knacka i väggen....



När vi var på hemväg så säger Nova" Farmor...va ska vi göra nu då när vi inte längtar hem"!!!?? Ja va skulle jag säga.....att dom får komma hit när dom vill och sova över!! Självklart!! Det är bara roligt!!



Nu har lugnet åter lägrat sig över Vasagatan....Va jag ska göra???.....Inta ryggläge i soffan så klart....så jag orkar med nästa arbetsvecka!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar