söndag 27 mars 2011

Fantastiska vänner!

Blev bjuden till mina vänner Kerstin och Leif under gårdagen. Kerstin hade en "liten överraskning" och ville jag skulle komma runt lunchtid, vilket jag också gjorde.

Jag trodde absolut att vi skulle åka till IKEA, vilket vi pratat om på senaste tiden, men ack vad jag bedrog mig!!!!

Vi åkte mot Fagersta och ett tu tre svängde vi in och skulle äta lunch. När jag klev ur bilen, kommer en kvinna emot mig, kände genast igen henne. Det var ju SigBritt!!!!! Men det var faktiskt 44 år sedan vi sågs.....!!

Kerstin, jag o ch SigBritt arbetade tillsammans under några på på Fagersta Bruk. som det hette på den tiden. Vi var duktiga maskinskriverskor då och knattrade hela dagarna på dessa maskiner, utom när vi umgicks och hade jättekul på fritiden.

Kerstin och SigBritt har under de senare åren stött på varandra och bestämde nu att vi skulle träffas alla tre, och att det skulle bli min "överraskning"

En härlig lunch och underbart sällskap, innan det bar iväg hem till SigBritt för att fortsätta babblet. Gissa om vi hade mycket att prata om !!!!! Nu bestämde vi att nästa gång vi ses ska det bli hemma hos mig. Längtar redan till dess!!!

På hemvägen idag så kikade jag in till Nelly och Nova och busade lite med dom innan jag fortsatte hem för att förbereda inför nästa arbetsvecka.
Jag älskar mitt jobb...men längtar ändå så förskräckligt till jag ska gå ner i tid och vara ledig en dag i veckan....tror faktiskt att jag då hinner och orkar umgås ännu mera med mina nära och kära....och förståss alla dessa underbara vänner som jag har den stora ynnersten att få ha runt omkring mig!!!!

1 kommentar:

  1. Vilken överraskning. Haha, ikea blev det ej, men att träffa någon man inte sett på 44 år slår ju Ikea med hästlängder :)
    Jag hittade hit genom din son Henrics blogg, såg att du hade kommenterat hans inägg om 40-årsdagen. Kunde inte låta bli att titta in här och efter att ha läst ditt gulliga inlägg om överraskningen kunde jag heller inte låta bli att lämna en lite hälsning till dig.
    Hoppas du får en fin dag!
    Hälsningar Linda

    SvaraRadera