söndag 20 mars 2011

Vilken trevlig helg !

Vilken trevlig helg jag haft!!! Fredagen började med middag hos vännerna Unni o Börje. Alltid lika trevligt att träffas och den här kvällen slutade inte vid 04-snåret som det brukar, då Unni och jag har så mycket att diskutera.
Runt 10-snåret skulle jag vara hos mina godingar Nelly o Nova för att hinna träffas en stund innan Nelly skulle iväg på kalas och fadern skulle iväg o träna inför en spelning.

Nova var ju på sitt busigaste humör, som vanligt, förstår inte vad den lilla rackarungen får allt ifrån.?!! Hon har så många uttryck och lustigheter för sig, men go det är hon!! Jag brukar säga att hon måste vara upphittad under en sten i skogen....är inte lik nån av de båda föräldrarna, är mest ett litet troll!!!!!

Nelly skulle på 7-årskalas och hade satt på sig en klänning som egentligen bara var ett linne!!!! Pappan och Nelly kom i konflikt då det gällde vad hon skulle ha "under" då pappan tyckte att det skulle vara en jumper eller så. Lite gråt o tjiv, men efter ett tag så kom hon med en tröja över, allt var klart för kalaset.

Lördagkvällen tillbringade jag med en vän på Puben. Härlig musik och trevligt sällskap. Kom hem så jag lagomt kunde titta på Månen som den här natten var på nära avstånd till jorden. Vackert var det!

Idag har jag hälsat på Familjen Åhlberg/Eriksson. Elin var hos kompisen och Julia låg på soffan..hon hade stukat en tå på träningen, Stackars liten!!!

Noah var på sitt bästa humör, dansade och ruskade på huvudet så han blev alldeles yr. Kan inte med ord förklara vad lik han är sin pappa när han var i den åldern! Samma ansiktsform, samma bruna ögon....det känns som om jag fått äldstesonen tillbaka som liten.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar