lördag 5 mars 2011

Underbara lördag!

Vilken ljuvlig dag det är idag. Solen skiner och det droppar och rinner från taket! Nu är väl ändå våren på väg..eller?
Förmiddagen har jag använt till att städa och tvätta, hinner ju inte det i veckorna när jag jobbar.
Nu har jag fått svår abstinens igen, ja du förstår väl att det är efter barnbarnen!?

Nelly ringde från fjällen i veckan och berättade att de hade det sååå bra, de åkte skidor och det var förståss hon, Nelly, som var bästa i backen..i alla fall enligt henne.
I familjen Åhlberg/Eriksson är det bara Julia o Elin som varit friska, föräldrar och lillebror har haft feber och hosta, så där har jag heller inte varit under veckan.

Var igår hem till Lotta, min goa f.d. sonhustru, stackarn hade halkat och brutit foten, var nu opererad och gipsad. Hon är den andra "sjuklingen" som inte kan gå i min nära vänkrets. Förra helgen var jag ju till Norberg där Unni satt nyopererad i sitt knä.
Men som tur är så går det att laga och snart är de båda tjejerna uppe på fötterna igen.

Fick en underbar blomma igår av en pat som jag avslutade. Tänk vilken känsla det är att se att man kan hjälpa en annan människa att må bra!!!!!!!!

Fortsättningen på helgen ska jag bara njuta, blir en promenad i morgon och lite handling inför den kommande veckan. Underbart att ha den friheten som jag har efter att jag skaffat mig min kära lilla Skoda...... Trevlig helg på er!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar