söndag 31 oktober 2010

Tandfen kommer!!

Denna helgen är över nu och i morrn är det vanlig vardag igen! Igår fick jag följa med sonhustru Jenny och mina små älsklingar Nelly och Nova ut på shoppingtur. Nelly skulle ha stövlar inför vinter....hon hade många att välja på och undrade "vilka farmor skulle välja, som hon gick "bäst" i!!!! Jag tyckte de svarta med silverstjärnor, och det var dom hon bestämde sig för i slutändan!

Efter det skulle det handlas mat, tjejerna skulle ha Halloweenfest på kvällen. Det var alla möjliga otäcka saker som skulle göras.....hjärnor, avhuggna fingar, mumier o.s.v. Usch!!!

Vi skulle äta lunch hos mig innan de skulle åka hem igen....gissa vad flickorna ville ha??? Pannkaka förståss!!! Det blev till att grädda några stycken, medans modern och jag åt lite sallad!!!

Jag fick känna på Nellys lösa tand......hennes största önskan är ju att tanden ska lossa så hon blir "stor"!

I morse ringde telefonen.....En otroligt lycklig Nelly skrek i telefonen:::"Farmor.....jag har tappat min tand!" Sicken lycka!!! Hon berättade utförligt hur hon hade vickat på tanden ....vips så hade den lossat!!!!!

Nu väntar vi bara på att tandfe´n ska komma.............

1 kommentar:

  1. Hej..hittade din blogg i en annan blogg. Jag bara klev in utan att knacka... Kul att läsa en farmors tankar...själv är jag mormor, till en liten Ines som fyller ett år på söndag!!! //Karina

    SvaraRadera