måndag 14 juni 2010

Visslande busschaufför , Novas födelsedag o solsken!!!

Ja kan det bli bättre? Imorse åkte jag med "den visslande busschaffisen" igen! Börjar nästan tro att han vill göra mig glad varje morgon då tröttheten ligger som en tunn dimma runt omkring mig? Jag har förgäves försökt komma på melodin, jag känner så väl igen den...men den är som bortblåst. Är det åldern eller.......

Tog tåget hem idag för att hinna med bussen till Norberg där underbara älskade lilla Nova fyllde 3 år! Hon blev så glad när farmor kom så jag blev alldeles varm i hjärtat!! Släkten var förståss där och hon blev ordentligt uppvaktad. Hon önskade sig en alldeles egen Barbidocka som hon fick av mig, plus lite andra saker.
Jag har även det här året gjort för vana att vid varje barns födelsedag kopiera kortet på mig och barnbarnen, som var med i tidningen förut, och rama in. "Titta jag har fått dig"..var den lilla godingens kommentar!!

Ja solen skiner fortfarande som den ska göra på födelsedagar, men lilla Nova o Nelly är redan i säng då de skall upp till dagis i morgon igen.

På onsdag är det dags att åka till Norberg igen, då är det avslutning på dagis/lekis för Nelly och Nova....då måste ju farmor vara med!!!!!!

2 kommentarer:

  1. Varför inte fråga busschaffisen vad det är för låt?

    SvaraRadera
  2. Härligt med dessa små! Jag har också bl a en ettårig Nova.
    Skönt också att ha dem på lagom avstånd, så att det går att pussa på dem ofta! Efterrätten i livet sägs det....
    :-)

    SvaraRadera