måndag 3 maj 2010

Hemma igen!!!

Ja nu är man tillbaka i verkligheten igen! Tågresan den här gången gick enligt planerna och jag var hemma på 4½ timme. Har läst mig igenom hela resan, har fått en pocketbok som jag inte kan slita mig ifrån.

Sonen mår bra under omständigheterna, har förståss mycket ont ibland och kan inte göra så mycket annat än att ligga i sängen. Han har verkligen blivit uppvaktad efter hemgången från sjukhuset, vet inte hur många blombuketter han har fått!?

Jag har idag lagt om såren i ryggen som han har efter operationen, men dessa såg så fina ut och nästa vecka skall stygnen tas. Hans korsett har vi provat ut så den passar perfekt, men detta blev inte förrens modern hade prövat den...då såg vi hur den skulle sitta, blev många skratt där....
Jag har försökt att vara lika duktig som sköterskorna på Carlanderska...har sprungit så fort han har knystat...mediciner, vatten, mat, kaffe, hjälp att plocka fram o.s.v. men detta har jag verkligen gjort med kärlek!!!

Nu har sambon kommit hem och får stå för marktjänsten (ha ha, nu var jag kvick... han flyger ju annars...) och i slutet av veckan kommer Henricks pappa och bror ner och stannar kvar tills sambon är tillbaka igen!!!

Känns så skönt att ha varit där under de första svåraste dygnen, .....men har längtat alldeles förskräckligt efter de små barnbarnen........

2 kommentarer:

  1. Skönt att vara hemma igen eller hur?? Borta bra men hemma bäst!!!
    Nu får du ju krama om dina barnbarn också. Jag åkte ifrån dem jag och hem till mitt. Men dig och mig emellan kändes det helt OK. Drygt 14 dagar intensiv daglig kontakt med barnbarn, barn o svärson blir lite mastigt i längden.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Ja visst är det skönt att vara hemma..och just det där med barnbarnen kan bli intensivt i två veckor!!!! Det är ju det som är så innerligt skönt med barnbarn att man får rå om dom....och sen lämna tillbaka dom!!!! Kram på dig!!

    SvaraRadera