fredag 7 maj 2010

Föräldrar!!

Jag har nyss pratat med Östen, mina äldsta barns pappa, och nu är han, Henke och halvbror Jerker på Orust!!!!

Tänk vilken underbar känsla för Henke att få komma ut till sitt paradis, gå runt i trädgården, titta på alla blommor som kommit upp, få rå om sin far och lillebror!!! Det är verkligen medicin för honom just nu !! Resan till Orust har gått bra, pappa har bäddat åt honom i baksätet och det har gått alldeles förträffligt!!!! När jag pratar med Östen så är Henrick i trädgården.....har inte kommit in än trots att man var där för 2 timmar sedan!!!!

Vilken glädje och lycka jag känner att ha den fina kontakten med mina äldsta barns pappa och även hans underbara fru LISA!!

Tänk om alla skilsmässobarn fick uppleva detta!!! Min f.d. man och jag har aldrig varit ovänner, trots skilsmässan, har aldrig pratat illa om varandra och det tror jag är det viktigaste!! Att barnen får ha sin egen bild av föräldrarna och att dessa kan samarbeta!!! Ett extra bonus är förståss deras nya respektive fruar/män! som kan accepterara att vi haft ett liv tillsammans tidigare!! Jag önskar verkligen alla skilsmässobarn detta!!!!!!!

1 kommentar:

  1. Ja tänk om alla kunde ha det så. Men bitterheten av att blivit ratad eller på annat sätt illa behandlad avspeglar sig hos många.
    Alla går ju inte skilda vägar i samförstånd.
    Detta är naturligtvis skönt för dig och de dina.
    Kram Agnetha

    SvaraRadera