söndag 12 juli 2009

Mina kära barnbarn!

Ja så var det söndag igen då! Idag har jag haft storfrämmande av mina minsta barnbarn Nelly och Nova!! Tänk vad glad man blir då hela familjen kommer och hälsar på! De ritar, stoja o busar med farmor, så hon blir alldeles trött!! Men lycklig!!! På eftermiddagen var barnen ( o mamma och pappa med!) hungriga, och det barnen (och sonen!) gillar allra mest är förståss PANNKAKA!!! Det blev till att ställa sig vid spisen och grädda några stycken! Alla åt med god aptit, tänk va roligt det är idag, att förse alla med mat när de kommer!! Tidigare i mitt liv var det värsta jag visste att grädda, just pannkaka! Det tog ju en evinnerlig tid att grädda till 4 barn och 2 vuxna!! Idag, med barnbarnen här går det i ett nafs, o kul är det oxå! Tänk vad man förändras med åren!! Nu har alla åkt hem och det känns som om "man stängt igen en dammlucka" som min mamma alltid sa då främmande åkt o det blev tyst!! Saknar dem redan!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar