fredag 31 juli 2020

Tur att Face time finns...



Hej o hå... här kommer ett litet inlägg igen!!! Det du ser på bilden är det vackra gamla vattentornet som jag har nästan alldeles utanför min balkong!!!!  Den här bilden tog jag igår när jag var ute och promenerade...
Jag har ju Karlbergsparken och vattentornet alldeles utanför där jag bor så jag går ofta den vägen på mina promenader!!!

Hoppas att du har det bra i dessa tider då det är så mycket annorlunda i världen! Själv har jag, som du redan vet, avstått från att jobba sedan i mitten på mars,... och håller på ledas ihjäl av detta!!!! Men men.. det kommer väl bättre tider hoppas jag!!!!
Jag har haft besök av vänner vid några tillfällen, och då har det varit väder så vi har kunnat sitta ute på vår vackra uteplats som är byggd här på gården!
Alla i föreningen har tillträde till den, och det är bäst att passa på att nyttja den när vädret tillåter!

Nu till helgen kommer mina vänner, Eva och Mats från Uppsala i sin husbil, och då kommer vi, förhoppningsvis att få vackert väder så vi kan vara ute!!! Det ska bli roligt, det var ett tag sedan vi träffades nu men har ständig kontakt genom facetime, ... vilken tur att det finns!!

Fick en glad överraskning i förrgår, då min kära vän och f.d. arbetskollega E. facetimade från Norge!!!
Vi har arbetat tillsammans i Borlänge tidigare men nu jobbar hon som läkare i Norge tillsammans med sin man.
De kommer och hälsar på i början på augusti och det ska bli så roligt att få träffas, det var några år sedan nu som vi sågs...

Ja som du ser så har jag inte tråkigt jämt heller.... kul att träffa vänner men saknar jobbet...

Så nu ser vi fram emot bättre tider.. för jag tror faktiskt att de kommer.. fast kanske annorlunda än vad vi är vana vid...förhoppningsvis kommer inte människor att sätta pengar i första hand, vilket jag tycker de flesta gör, självklart viktigt att kunna betala sina räkningar osv, men jag tycker att "mycke vill ha mer" som min mamma alltid sade...
Och det viktigaste i livet, ... kärlek och hälsa.. det kan du inte köpa!!!!

Må så gott nu och var rädd om dig!!!!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar